Wednesday, December 05, 2012

Americano La Bamba 2013!

Susunan teks: Azlan Jamaludin.
Kredit gambar dan teks asal: Yvonne Ashton, Marketing Director, Mayesh Wholesale Florist. www.mayesh.com.

Pembentangan dipengerusikan oleh Talmage McLaurin daripada majalah Florist's Review menerusi segmen '2012/2013 American Floral Trends' sempena 'AIFD National Symposium 2012' yang telah berlangsung di Miami Julai lepas. Beliau telah menggariskan lima gaya gubahan bunga ala Amerika sebagai ikutan dan rujukan untuk tahun hadapan. Perhatikan pada palet-palet warna yang dipersembahkan untuk setiap tema. Sebagai panduan anda untuk menghasilkan gubahan bunga dengan lebih terancang berdasarkan lima trend yang dipertontonkan. Symposium sama tahun hadapan bakal berlangsung di Las Vegas pula. Viva oh Las Vegas!   

Talmage McLaurin
Rural Route.
Rural Route.
Rural Route. 
Gandingan warna-warna seperti merah, putih dan biru menghidupkan mood kedesaan Amerika. Tambah menarik dengan suntikan unsur-unsur kehidupan seorang petani.   

Garden Club.
Garden Club.
Garden Club. 
Palet warna-warna terang menjadi pilihan utama. Bekas bunga bentuk abstrak, terrarium, burung dan rama-rama hiasan serta alatan berkebun menjadi aksesori penyeri.  


Sea to Shining Sea.
Sea to Shining Sea.

Sea to Shining Sea.
Mencari kelainan untuk mendapatkan sesuatu yang lebih damai dan tenang. Alunan bayu laut dan desiran ombak memecah hening kuat bermain di jiwa. Elemen-elemen semula jadi seperti kayu hanyut, kerang-kerangan dan seumpamanya digarap bersama warna biru lembut, hijau, kelabu dan lain-lain mencambah visual lebih hidup pada gaya ini. 

American Gypsy.
American Gypsy.
Trend yang boleh dianggap 'wild' dengan mengaplikasikan penggunaan warna-warna terang, bunga-bungaan dan aksesori hiasan dalam cara yang lain dari yang lain.

New Victorian
New Victorian
New Victorian
New Victorian.
Pelbagai jenis bunga eksotik menjadi taruhan yang digabung bersama bunga mawar rona pastel. Trend ini memberikan satu rekaan segar dengan memfokus dua elemen bertentangan menjadi satu. Seperti contoh,  sifat maskulin dijalinkan bersama sifat feminin, kulit (leather) dipadankan dengan penggunaan fabrik lace dan sebagainya.    

0 comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen atau sebarang pesanan untuk peningkatan prestasi Flora Academy. Terima kasih.