Friday, March 30, 2012

Oh, Saya Tidak Percaya!


 Academy menerima kunjungan Puan Marsita sehari sebelum kelas bermula. Kehadirannya ditemani suami yang kelihatan masih kacak bergaya. Setelah selesai mendengar penerangan tentang kelas-kelas yang ditawarkan di Academy, wanita bertubuh kecil molek ini setuju untuk menyertai kelas 'Kursus Gubahan Bunga Asas Dekorasi Ruang Kediaman 1' keesokkan harinya. 

"Eh, cantiknya. Saya seperti tidak percaya saya yang buat," ucap Marsita sebaik sahaja gubahan bunga meja kopi yang dihasilkannya siap. 


Matanya bersinar-sinar seolah-olah menggambarkan betapa seronoknya dia menikmati sesi pembelajaran kelas ketika itu. Tidak melepaskan peluang dan momen indah itu, Marsita terus mencapai telefon bimbit yang diletakkannya di bawah meja lalu merakamkan gambar gubahan bunga yang telah dihasilkannya. Senyum lebar terukir dibibirnya menandakan hatinya puas dapat mempelajari cara bagaimana menggubah bunga dengan cara betul berbekalkan tunjuk ajar tenaga pengajar Academy. 

 
Perjalanan kelas hari itu terus bertambah rancak dengan kehadiran penasihat Academy, Encik Razak Ahmad. Seterusnya ini membuatkan Marsita dan para pelajar lain begitu teruja untuk mengikuti kelas sehingga petang. Usai kelas, masing-masing gembira bukan kepalang kerana tersedia dua gubahan bunga segar di dalam pasu berbentuk menarik untuk dibawa pulang.          






0 comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen atau sebarang pesanan untuk peningkatan prestasi Flora Academy. Terima kasih.